Hello AKG!
While I was browsing your website and the internet in general in search of a new pair of professional headphones I noticed a strange thing:
The high res product images of
K 141 MK II
K 171 MK II
K 240 MK II
K 271 MK II
on your
website seem to have been photoshoped. More precisely, the "Made in Austria" writing at the cable inlet seems to have been painted over? This can be clearly seen, when looking closely. Interestingly enough, other images of these headphones found on the internet (
here for instance) still show the writing... Also, in the service manual (for the K 240 MK II, for instance), part number 4804S00130 "Plate “Made in Austriaâ€" is still listed!
What is going on? Should I decide on buying one of the above mentioned (which I am dead close to), where would it have been sticked together actually? Thanks for clarifying this for us!
Regards, die79
Hallo AKG!
Auf der Suche nach neuen professionellen Kopfhöreren auf Ihrer Webseite und im Internet allgemein habe ich eine seltsame Sache entdeckt:
Die hochauflösenden Produktbilder von
K 141 MK II
K 171 MK II
K 240 MK II
K 271 MK II
auf Ihrer
Webseite scheinen retouchiert worden zu sein. Genauer gesagt sieht es so aus, als ob der "Made in Austria"-Schriftzug beim Kabeleingang übermalt worden wäre. Bei genauerem Hinsehen ist das deutlich sichtbar. Interessanterweise, auf anderen Produktbildern dieser Kopfhörer im Internet (
hier zum Beispiel) ist der Schriftzug vorhanden. Auch im Service-Handbuch (zum Beispiel für den K 240 MK II), existiert nach wie vor die Teilenumme 4804S00130 "Schild “Made in Austriaâ€"!
Was ist hier los? Wenn ich mich nun für einen dieser Hörer entscheiden würde (Ich stehe kurz davor), wo würde dieser dann zusammengesteckt worden sein? Vielen Dank, dass Sie das für uns klären!
Mit freundlichen Grüssen, die79